Alexa
  • Directory of Taiwan

Taiwan’s NCC demands report from TV station following repeated blunders

CTS replaced top managers, relevant staff after 6 incidents over past 2 weeks

  877
Cheng Tzu-leong is combining the posts of chairman and general manager of CTS for the time being. (CNA, CTS photo)

Cheng Tzu-leong is combining the posts of chairman and general manager of CTS for the time being. (CNA, CTS photo)

TAIPEI (Taiwan News) — The National Communications Commission (NCC) wants Chinese Television System (CTS) to submit plans for improvement after the state-owned television company broadcast six blunders in two weeks, reports said Wednesday (May 4).

News crawl messages showed false reports about a Chinese invasion of Taiwan, a volcano eruption, 10 million residents of Shanghai being testing positive for COVID-19 in one day, and Taiwan’s premier being made president before referring to President Tsai Ing-wen (蔡英文) as“Tsai EE.” The erroneous messages caused the resignation of top executives and technicians directly involved in the mistakes.

In addition to visiting the TV company Wednesday evening, the NCC demanded CTS submit a plan to improve its operations as well as a report on the recent mishaps, CNA reported.

The Ministry of Culture, which supervises the state-owned channel, and the NCC formed a special taskforce last week to look into the problems. Outgoing company executives named “outmoded attitudes” and structural issues as causes for the string of blunders.

Wednesday’s visit to CTS would also focus on the possibility that inadequate personnel training or a staff shortage played a role in the incidents, the NCC said. In earlier statements, the media watchdog said that if CTS is found to have violated the Radio and Television Act, it might be fined between NT$200,000 (US$6,770) and NT$2 million.


Updated : 2022-05-24 08:41 GMT+08:00