Taiwan TV stations reject defector's allegations of China funding

CTV, CTi-TV and TVBS say they would never accept funds of an unclear origin

  5915
Photo by Solomon203.

Photo by Solomon203. (Wikimedia Commons photo)

TAIPEI (Taiwan News) – Three Taiwanese television stations denied accusations by a Chinese defector to Australia Saturday (November 23) that they had received funds from China to influence free elections on the democratic island.

William Wang (王立強), a former spy, told Australian media that China had paid Taiwanese TV stations TVBS, CTi-TV and CTV to broadcast news unfavorable to Taiwan’s government in order to make it lose the January 11, 2020 presidential and legislative elections.

The three broadcasters denied the allegations and demanded corrections from other media, while threatening to consider legal action if their demands were not met, the Central News Agency reported.

In a statement, CTi-TV said it had never accepted money from unclear sources, while its books had always been reviewed by accounting services conform to the law.

CTV, which like CTi-TV is owned by the Want Want China Times Group, produced a similar rebuttal of Wang’s claims.

TVBS said it adhered to a neutral and impartial stance and would not accept improper funding.