Alexa

Britain's Channel 4 misled 'Big Brother' viewers by bringing back evictees, regulator rules

Britain's Channel 4 misled 'Big Brother' viewers by bringing back evictees, regulator rules

Britain's Channel 4 misled viewers of the "Big Brother" reality show by bringing back contestants who had been voted off the program, a regulatory agency ruled Thursday.
The broadcaster must pay the costs of an eight-week investigation sparked by 2,635 protests from voters who used premium-rate telephone lines, the Independent Committee for the Supervision of Standards of Telephone Information Services ruled.
Three contestants who had been voted off the show were brought back in early August.
"Given that the publicly available terms and conditions on the Big Brother Web site stated that: 'Once a housemate leaves they forfeit any claim to the prize money,' ICSTIS concluded that the editorial change had indeed caused people to feel misled," the regulator said.
"Channel 4 acknowledged that this had been an oversight and ICSTIS accepted that Channel 4 had not intended to mislead its viewers."
ICSTIS ordered the phones companies to pay the cost of the investigation, estimated at nearly 50,000 pounds (euro75,000, US$95,000), but Channel 4 said it would pay the charge.
___
On the Net:
http://www.icstis.org.uk
http://www.asa.org.uk/asa


Updated : 2021-04-13 08:41 GMT+08:00